Sme autorom a realizátorom mnohých celoslovenských projektov neformálneho vzdelávania detí a mládeže pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR či iných renomovaných inštitúcií a organizácií.
Nižšie nájdete stručnú charakteristiku vybraných projektov.
Komplexný multimediálny projekt popularizácie športu a pohybových aktivít pre deti a mládež MÔŽEBYŤ.SK
MÔŽEBYŤ.SK prináša to najlepšie zo sveta detského a mládežníckeho športu – rečou kmeňa mladých a s využitím populárnych osobností sprostredkuje deťom a mládeži kľúčové posolstvá s cieľom pozitívneho usmernenia. Sme skoro všade tam, kde to žije. Objavujeme a popularizujeme mladé športové talenty, dávame priestor trénerom, učiteľom telesnej výchovy, ako aj organizátorom skvelých projektov i podujatí pre športujúce deti a mládež. Prinášame rozhovory s populárnymi športovými osobnosťami, ako aj s budúcimi športovými hviezdami z radov detí a mládeže. Mapujeme športové dianie v oblasti klubového mládežníckeho športu, školských športových súťaží i rôznych projektov so zameraním na pohybové aktivity pre deti a mládež.
Vymýšľame a organizujeme rôzne typy interaktívnych projektov pre školy so zameraním na pohybové aktivity detí a mládeže, ktoré sú určené žiakom základných škôl i študentom stredných škôl. Prinášame zaujímavé inšpirácie o nových trendoch v oblasti športu a pohybu, ako aj skvelé inštruktážne videá pod taktovkou TOP slovenských kondičných trénerov, ktoré sú určené pre začiatočníkov i pokročilých mladých športovcov. Dieťa i mládežník je vo svojom živote neustále ovplyvňované množstvom externých faktorov, ktoré ho buď dokážu pozitívne nadchnúť pre šport a pohyb ako taký (stáva sa súčasťou jeho života i životného štýlu) alebo ho naopak od športu odradia a vytvára si k nemu negatívny vzťah. Čo potrebujú deti k tomu, aby sa zamilovali do športu? Pozitívne vzory a uznanie.
Len v prípade, keď bude dieťa konfrontované s pozitívnymi vzormi na všetkých hierarchických úrovniach – 1) dospelý športový vzor (SR i svet), 2) športový vzor z radov rovesníkov (najbližšia motivácia – „kam sa chcem dostať“), 3) športový mentor – tréner/učiteľ telesnej výchovy na škole – tak môžeme hovoriť o vysokej šanci, že sa daný mládežník naozaj nadchne pre konkrétny typ športu a stane sa dôležitou súčasťou jeho života. Na druhej strane však potrebuje cítiť podporu a uznanie. Musí vedieť, že keď sa niečomu naplno obetuje a vždy do toho dá svojich 120% - môže sa stať vzorom pre ostatných rovesníkov a získať vo svojej komunite popularitu a rešpekt. Vytvára to prirodzený konkurenčný tlak a pozitívne športové zápolenie.
Nie každý má prirodzený talent a nadanie pre pohyb a šport. Veľká časť detí a mládežníkov Slovenska patrí práve do tejto skupiny. Nevhodná forma komunikácie a interakcie zo strany dospelých pracovníkov s mládežou v nich dokáže už vo veľmi útlom veku akékoľvek nadšenie a lásku k pohybovým aktivitám znechutiť a u dieťaťa či mládežníka vzniká priam averzia. Jedným z kľúčových cieľov projektu MÔŽEBYŤ.SK je preto dokonale zmonitorovať a pochopiť myslenie detí a mládežníkov, ktorí majú k športu a pravidelnému pohybu vyslovene negatívny vzťah a následne pomocou rôznych strategicky zvolených nástrojov ich motivovať k budovaniu pozitívnej emócie a návyku tráviť voľný čas pravidelnými pohybovými aktivitami. Radi inšpriujeme učiteľov telesnej výchovy (pracovníkov s mládežou) pri práci s touto skupinou „nešportovcov“ na úrovni zážitkov (nie výkonnostnou formou výučby) ako identifikovať typológiu pre potreby individuálneho prístupu.
Edukačno-mentorská platforma pre deti a mládež „DIKY MOC“
Najintenzívnejšia a najfrekventovanejšia platforma a miesto, na ktorom sa mladá generácia stretáva je oblasť internetu a sociálnych sietí. A tak sa na prelome rokov 2013/2014 rozhodlo občianske združenie Šedý medveď, na báze dobrovoľníctva svojich členov, spolupracovníkov, aktívnych mentorov, vytvoriť edukačno-mentorský portál pre mládež s prvkami sociálnej siete www.dikymoc.sk (vznik komplexného portálu trval vyše 5 mesiacov). Portál www.dikymoc.sk získal za veľmi krátky čas svojej existencie veľký počet fanúšikov a sympatizantov. Priemerná denná návštevnosť 1 226 unikát IP adries, priemerná mesačná návštevnosť 36 782 unikát IP adries, spolu návštev mesačne 158 000 – 192 000, počet registrovaných užívateľov – mailing skupina 27 423. Sú nimi žiaci základných škôl, študenti stredných škôl s presahom na študentov vysokých škôl, rodičia, pedagógovia, pracovníci s mládežou a prví mentori, ktorí aktívne participujú na mentorsko-edukačných aktivitách.
Vyššie uvedené sa podarilo dosiahnuť systematickou prácou s mládežou – formou organizácie celoslovenských projektov neformálneho vzdelávania, prostredníctvom ktorých sa portál rýchlo dostal do povedomia pedagogickej i študentskej verejnosti. Jednotlivé projekty i samotný portál sa zároveň tešia aj veľkému uznaniu a kredibilite a to najmä vďaka odborným kapacitám a expertom, ktorí sa v polohe partnerov či spolupracovníkov spolupodieľajú na ich úspešnej realizácii. Patria medzi nich napríklad: Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR; Centrum vedecko-technických informácií SR; Slovenská akadémia vied; IUVENTA; Metodicko-pedagogické centrum; Univerzita Komenského v Bratislave; Jesseniova lekárska fakulta v Martine Univerzity Komenského; Slovenská technická univerzita v Bratislave; Technická univerzita v Košiciach; Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach; Žilinská univerzita v Žiline; Inštitút Aurela Stodolu v Liptovskom Mikuláši; Prešovská univerzita v Prešove; miestne samosprávy a primátori/starostovia (Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Považská Bystrica, Trnava, Nové Zámky, Prievidza, Liptovský Mikuláš) i viaceré veľvyslanectvá so sídlom na Slovensku.
Vedecká roadshow „ČAK VEDNÝODBORIS a jeho crew“
Vedecká roadshow „ČAK VEDNÝODBORIS a jeho crew“ priniesla v priebehu októbra 2015 šestnásť celodenných podujatí v ôsmich krajoch Slovenska, počas ktorých odznelo 80 interaktívnych prednášok. Na Vedeckú roadshow sa prihlásilo vyše 15 000 tínedžerov, ktorí sa mali možnosť na vlastnej koži, interaktívnym spôsobom, nadchnúť pre fascinujúci svet vedy a techniky. Hviezdna zostava vedeckých osobností, na čele s profesorom Karolom Šafaříkom z CERNU-u, v každom meste absolvovala aj stretnutie pri okrúhlom stole s vedením miestnej samosprávy. Projekt úspešne pokračuje ďalej v online prostredí, kde na pedagógov i študentov z celého Slovenska čaká mnoho kvalitného obsahu. Prvý ročník edukačného projektu zaznamenal veľký ohlas v pedagogických i študentských radoch a stretol sa s nadmieru pozitívnymi ohlasmi. Pre mnohých pedagógov boli interaktívne prednášky uznávaných vedeckých osobností inšpiráciou – akým spôsobom je možné pracovať s mládežou v rámci procesu výučby.
Inovatívna forma prezentácie i miera interaktivity v kombinácii s vysokou odbornosťou jednotlivých prednášateľov sa postarali o kvalitný zásah cieľovej skupiny – mládeže v stredoškolskom veku (vrátane končiacich ročníkov základných škôl). Študenti si mohli vyskúšať rôzne pokusy, súťaže, vedomostné otázky a boli motivovaní ku kritickému mysleniu. Aj touto formou sa snaží Centrum vedecko-technických informácií SR, ako priamo riadená organizácia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, v rámci projektu PopVaT popularizovať vedu a techniku a motivovať mladých ľudí k štúdiu prírodovedných a technických odborov. Realizátorom projektu je tím mentorsko-edukačnej platformy pre deti a mládež www.dikymoc.sk (členovia občianskeho združenia Šedý medveď.) Projekt sprevádzala masívna PR kampaň, prostredníctvom ktorej sa dostal do povedomia odbornej i širokej verejnosti.
KLUB AKČNÝCH HRDINOV – hľadá sa najcoolerskejší vynálezca v hre
Cieľom projektu je spopularizovať naše vedecké osobnosti v technických a prírodných vedách pomocou populárnej ankety, predstaviť našu vedeckú špičku mladej generácii originálnym a zároveň atraktívnym spôsobom, dodať tomuto povolaniu patričný honor, kredibilitu a popularitu a motivovať mládež k hlasovaniu za svojich favoritov. Výber vedeckých kapacít do ankety nominovali jednotlivé univerzity s vedecko-technickým zameraním, Slovenská akadémia vied a Centrum vedecko-technických informácií SR. Bezplatné online hlasovanie prebiehalo na www.dikymoc.sk od júna do októbra 2015 a zúčastniť sa ho mohol každý, koho vek neprekročil 30 rokov.
Vedeckým osobnostiam sme vytvorili osobné profily a video vizitky, cez ktoré sa prihovárali mládeži. Prvý ročník ankety spolu priniesol viac ako 12 tisíc hlasov, prostredníctvom ktorých mládež vybrala historicky prvých siedmych členov KLUBU AKČNÝCH HRDINOV: prof. RNDr. Peter Moczo, DrSc; doc. RNDr. Erika Halašová, PhD.; prof. RNDr. Karol Mičieta, PhD.; doc. RNDr. Katarína Mikušová, PhD.; RNDr. Juraj Tóth, PhD.; prof. MUDr. František Novomeský, PhD.; a prof. RNDr. Michal Zeman, DrSc. Projekt sprevádzala masívna PR kampaň, prostredníctvom ktorej sa dostal do povedomia odbornej i širokej verejnosti.
ZÁPISNÍK CESTOVATEĽA – spoznaj svet, spoznáš seba
Cieľom projektu je motivovať deti a mládež prostredníctvom interaktívnej súťaže o atraktívne ceny, aby sa začali zaoberať cestovaním z iného uhľa pohľadu, rozširovali svoje obzory a vedomosti, mali chuť a potrebu spoznávať najrozličnejšie tajomstvá a dych vyrážajúce krásy kultúrneho a prírodného dedičstva vybraných krajín. Záujem o kultúrne rozdiely a špecifiká motivuje mladých ľudí viesť dialóg a podporuje myšlienky tolerancie. Do prvých dvoch ročníkov súťaže sa mohli zapojiť triedy ako súťažné tímy (druhý stupeň ZŠ a všetky ročníky SŠ). Úlohou žiakov bolo na projektovej báze autorsky spracovať atraktívne informácie o vybranej krajine sveta a vytvoriť cestovateľské „bedekery“, mapy a iné pomôcky tínedžera cestovateľa s cieľom nadchnúť svojich rovesníkov pre aktívne spoznávanie našej planéty. Inovatívnemu a kreatívnemu spracovaniu materiálov predchádzal niekoľkotýždňový hĺbkový výskum krajiny, ktorý členovia tímu podnikli spolu s ich pedagógom. Autorské diela sú originálnymi literárnymi, výtvarnými počinmi kolektívu autorov, často využívajú nové médiá. O víťazoch rozhoduje odborná porota zložená z uznávaných cestovateľských osobností.
Projekt sa realizuje pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Vyhlasovateľom aorganizátorom projektu je občianske združenie Šedý medveď v rámci edukačno-mentorskej platformy pre deti a mládež www.dikymoc.sk. Generálnym partnerom a spoluorganizátorom súťaže je cestovná kancelária BUBO, ktorá venuje víťazom hodnotné zájazdy a realizuje interaktívne prednášky priamo vo vybraných školách. Do prvých dvoch ročníkov súťaže sa spolu zapojilo 164 tried (4 731 žiakov) zo všetkých krajov Slovenska. Spätná väzba od učiteľov geografie, ktorí súťaž vnímajú ako skvelý nástroj neformálneho vzdelávania detí a mládeže popri školskej výučbe - nám dáva motiváciu posúvať a skvalitňovať projekt smerom vpred. Téme vytvárania multikultúrnej spoločnosti bez diskriminácie, rešpektovania kultúrnej rozmanitosti a rozvíjania interkultúrneho učenia prostredníctvom spoločných aktivít mladých ľudí z rôzneho kultúrneho, etnického alebo náboženského prostredia sa venuje aj Stratégia Slovenskej republiky pre mládež na roky 2014 – 2020, Stratégia EURÓPA 2020, ako aj Stratégia EÚ pre mládež na roky 2010 - 2018.
Mladí reportéri – online školské časopisy (mediálna gramotnosť mládeže)
Bezplatná služba pre všetky základné a stredné školy Slovenska, ktoré majú záujem prevádzkovať a starať sa o svoj vlastný online školský časopis. Programátorské riešenie na vytvorenie online školského časopisu je nastavené tak, aby zodpovedalo súčasným potrebám tínedžerov – „cool“ grafika a prehľadný informačný systém. Ponúkame bezplatne hotovú publikačnú platformu (funkčný online časopis) a jednotlivé školy doňho môžu rovno pridávať články, fotky, videá. Tím školy si môže navrhnúť vlastný dizajn online časopisu, ktorý adaptujeme. Celoštátny projekt neformálneho vzdelávania mládeže v oblasti mediálnej gramotnosti - pedagógov, pracovníkov s mládežou i žiakov zároveň bezplatne naučíme, ako takýto systém obsluhovať – realizujeme kreatívne workshopy priamo vo vybraných školách, kde sa projekt spúšťa ako aj v online prostredí.
Súčasťou workshopu je okrem samotnej obsluhy platformy aj hravou formou naučiť tím využívať nástroje online média, marketovanie svojho média v prostredí sociálnych sietí, viesť štruktúrovaný dialóg v komunite, regióne, priestore, kde žijem. Pedagógom a žiakom poskytujeme 24 hodinový bezplatný servis (telefón, email), ak si nevedia s niečím rady, alebo majú nápady na zlepšenie svojho média. Cieľom projektu je inšpirovať mladých ľudí, aby po svete chodili s otvorenými očami a ušami, boli občiansky angažovaní, nebáli sa vyjadriť svoj názor a používali svoju prítomnosť na internete na vytváranie hodnôt a činov, ktorými môžu pozitívne meniť svet, v ktorom žijú. V období september 2014 – november 2015: realizácia 67 časopisov, 58 celodenných workshopov, 3 novinárske dni. V roku 2015 úspešne prebehol prvý ročník súťaže s názvom „Mladí reportéri“. Projekt „Mladí reportéri“ zároveň predstavuje jeden z efektívnych nástrojov Štruktúrovaného dialógu na Slovensku.
„EKOSLOVENSKO - Európskej únii záleží na tom, eko žijeme“
Projekt „Európskej únii záleží na tom, eko žijeme“, ktorý realizovalo Ministerstvo zahraničných vecí Slovenskej republiky v rámci Partnerstva pre oblasť riadenia (Management Partnership) s Európskou komisiou, sa prioritne zameriaval na informovanie verejnosti o politike EÚ v oblasti ochrany a zlepšenia kvality životného prostredia, ako aj na povzbudzovanie k starostlivému a rozumnému zaobchádzaniu s prírodnými zdrojmi. Cieľom projektu bolo zvýšiť povedomie občanov Slovenska o environmentálnej politike EÚ a konkrétnymi akciami iniciovať ich zapojenie do jej realizácie. Projekt bol určený predovšetkým obyvateľom okresných miest a obcí, žiakom základných a stredných škôl, predstaviteľom miestnej a regionálnej samosprávy a miestnym mimovládnym organizáciám. Projekt oslovil 30 okresných a menších miest (spolu 150 inštitúcií, 300 pracovníkov z okresov). Úlohou prvej časti mediálnej kampane bolo oboznámiť regióny s projektom a priniesť základnú myšlienku – výzvu. Tieto ciele sledovala aj regionálna PR kampaň.
Druhá časť mediálnej kampane bola pre každé okresné mesto (skupinu miest) v regionálnych médiách samostatná, načasovaná týždeň pred podujatím. Inzerát a rádiospot informoval o konkrétnom programe a miestach konania - tzv pozývacia kampaň. Súčasťou mediálnej kampane bola aj PR kampaň v regionálnych, okresných, mestských médiách (mestské noviny, web portály mesta, MsKS, mestská TV), ktorá pozývala obyvateľov na podujatie, informovala o projekte, prinášala reportáže. Spolu bolo vytvorených 86 banerov, 20 inzerátov, 21 rádiospotov, 30 scenárov pre podujatia, 30 typov plagátov A3. Informačná a pozývacia kampaň v meste bola tvorená tiež plagátmi pre každé mesto (ich počet si definovalo samo mesto podľa svojich výlepových plôch), letákmi, internetovými banermi, mailingami na rôzne mailingové skupiny, zasielaním bezplatných vstupeniek vybraným návštevníkom (VIP servis), osobným pozývaním cieľových skupín – senior kluby, materské centrá, neziskové organizácie a združenia, ekologické, ochranárske zoskupenia, školy, pracovníci miestnej samosprávy, osvetových a kultúrnych centier.
Pre základné a stredné školy boli vytvorené samostatné programové bloky, na každý z nich pracovníci mestského úradu pozvali žiakov a pedagógov. V 30 okresných a menších mestách sa na blokoch zúčastnilo vyše 10 000 detí a mladých ľudí. Dôležitou súčasťou projektu bola priama účasť zástupcov Európskej komisie na Slovensku, Ministerstva zahraničných vecí SR a Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu. Ich stretnutiu s občanmi a účasti na sadení zelene predchádzalo vždy stretnutie s primátorom a poslancami mesta a diskusia o možnej spolupráci, ako aj prebiehajúcich projektoch. Program bol obohatený aj o aktivity miest, ktoré zareagovali na výzvu organizátora projektu a nastavilo synergiu medzi Eko dňom a celoročnými aktivitami, aktuálnymi podujatiami, súťažami, prezentáciami, okrúhlymi stolmi, diskusiami, špeciálne vytvorenými pre Eko deň v ich meste. Motiváciou pri aktívnej participácii zo strany mesta bola aj súťaž Hľadá sa európske mesto budúcnosti s mnohými zaujímavými cenami pre mestá. V rámci kampane odznela výzva na účasť v súťaži Hľadá sa európske mesto budúcnosti. Mestá prihlasovali krátkodobé i dlhodobé projekty, ktoré sledujú ciele projektu „Európskej únii záleží na tom, eko žijeme“. Porota, ktorú tvorili zástupcovia organizátora, ocenila päť miest. Okrem Liptovského Mikuláša, ktorý sa stal mestom budúcnosti 2012 a získal ako cenu vytvorenie dokumentárneho filmu – pohľadnice s možnosťou odvysielania v STV, získali čestnú cenu Nové Zámky, Topoľčany, Považská Bystrica a Prievidza. Súťaž mala aj detskú sekciu. Zapojené triedy základných škôl z celého Slovenska vytvárali ideálne ekologické Európske mestá budúcnosti. Víťazná trieda získala eko-výlet pre celú triedu, boli udelené aj čestné ocenenia. Vyhodnotenie súťaže za účasti médií sa konalo dňa 20. 6. 2012 v Zichyho paláci v Bratislave. Primátori a ďalší zástupcovia miest a miestnych organizácií, pedagógovia a deti si prevzali ocenenia z rúk zástupcov organizátora projektu – štátneho tajomníka Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky, pána Petra Javorčíka, vedúceho Zastúpenia Európskej komisie v Slovenskej republike, pána Dušana Chreneka a pána Dionýza Hochela, zástupcu Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu. Slávnostný akt bol významným ocenením pracovníkov okresných miest a pedagógov za ich nezištné nadšenie a dennodennú prácu v oblasti ochrany životného prostredia a osvety. Hlavnou komunikačnou platformou projektu bola web stránka www.ekoslovensko.eu (ktorú možno nájsť na adrese: http://www.dikymoc.sk/ekoslovensko/).
DENTAL ALARM
Alarmujúce čísla i fakt, že zlá ústna hygiena je celospoločenský problém s vážnymi následkami - ako je napríklad vznik kardiovaskulárnych ochorení, diabetes či chronické zápaly dýchacích ciest, motivovali tím Šedého medveďa, o.z. ( na základe zadania od o.z. Zdravé Ďasná) v roku 2006 k vytvoreniu komplexného osvetového programu pre deti – DENTAL ALARM. Hlavným headlinom DENTAL ALARM sa stala citácia Poula Erika Petersena, vedúceho Programu ústnej hygieny Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), so sídlom v Ženeve: „Vo vyspelých krajinách až 60 -90% školopovinných detí a väčšina dospelých trpí následkami zlej ústnej hygieny.“ Záštitu nad programom prevzali Ministerstvo zdravotníctva SR, Kancelária WHO v SR, Asociácia dentálnych hygieničiek, Slovenská komora zubných lekárov. Hlavnú časť programu tvorí osveta priamo na školách.
Od štartu prvého ročníka DENTAL ALARM v októbri 2006 do dnešného dňa sa občianskemu združeniu Zdravé Ďasná v spolupráci s dentálnymi hygieničkami a študentami lekárskej fakulty podarilo vyškoliť tisícky detí na území celého Slovenska. Týmto tempom program pokračuje ďalej. Dôležitým komunikačným kanálom sa stal okrem masívnej mediálnej kampane osvetový portál www.dentalalarm.sk, cez ktorý si rodič, žiak, učiteľ či riaditeľ školy môže objednať program pre svoju triedu či celú školu. DENTAL ALARM sa prihováral deťom rečou „ich kmeňa“ a počas prvých ročníkov ich motivoval k absolvovaniu dvoch preventívnych prehliadok u zubára možnosťou získať 165 veľmi atraktívnych cien. „Vycer zuby na celý svet! Užívaj si svoj zdravý chrupík a vyhraj 165 super bomba špica cien!“
Program bol adaptovaný do viacerých krajín Európy.
Ovečky
Hlavnou myšlienkou osvetového projektu, venovaného boju proti detskej obezite a podpore zdravého životného štýlu a správnej výživy, je citácia Globálnej stratégie pre výživu, telesný pohyb a zdravie, WHO, Ženeva. „Viac ako polovica dospelých a každé piate dieťa v Európe trpí vysokou nadváhou. Tretina z nich obézna už je, zvyšok sa ňou rýchlo stáva. Vysoká nadváha a obezita predstavujú veľkú hrozbu medzi civilizačnými ochoreniami 21. storočia. Viac ako milión úmrtí v Európe je spôsobených dôsledkami nadváhy a obezity.“ Projekt podporili viaceré odborné autority: Kancelária WHO v Slovenskej republike, Asociácia všeobecných lekárov pre deti a dorast v SR, Slovenská spoločnosť všeobecného praktického lekárstva ako aj viacerí umelci a dobrovoľníci. Projekt
využíva rôzne interaktívne formy ako dostať „dospelé múdrosti“ k deťom tak, aby im porozumeli a začali v súlade s tým aj fungovať a pozitívne ovplyvňovať aj správanie svojich rodičov.
Hlavné edukačné posolstvá boli pretlmočené do reči kmeňa detí, ktorým sa prihovárali cez: a) autorskú rozprávku o ovečke a jej priateľoch (vznikla ilustrovaná knižná publikácia, ktorá bola distribuovaná do materských i základných škôl), b) detské bábkové divadelné predstavenie vychádzajúce z rozprávky o ovečke, ktoré realizovala skúsená divadelná bábkoherečka a režisérka (pani Jana Segešová) – divadelné predstavenie si mohli materské i základné školy bezplatne objednať a realizovalo sa v priestoroch daných škôl, c) interaktívnu súťaž pre školy o atraktívne ceny, prostredníctvom ktorej sa dostali kľúčové posolstvá deťom pod kožu zážitkovým spôsobom – boli motivované pracovať v tímoch na projektovej báze, d) autorskej detskej pesničky o ovečke a jej priateľoch, ktorú si deti a pedagógovia mohli bezplatne stiahnuť, e) prostredníctvom masívnej PR kampane a mediálnej kampane (plagáty a POSM materiály na školách, inzeráty v printoch a billboardy po celom Slovensku propagujúce súťaž na školách i projekt ako taký), f) prostredníctvom komunikačnej platformy www.ovecky.sk – kde boli koncentrované všetky informácie na jednom mieste. Počas dvoch rokov fungovania projektu bolo oslovených vyše 20 000 detí (materské školy a prvé ročníky ZŠ), ktoré absolvovali interaktívne divadelné predstavenie a/alebo sa zapojili do súťaže pre školy.